In era digitală, cryber-atacul este prima grijă care apare in mințile colective atunci când ne gândim la siguranța băncilor. Într-adevăr, băncile dispun de măsuri riguroase pentru online security. Insă, in ultimul deceniu, cazurile din România în care sucursale bancare au fost targetate și jefuite din cauza lipsei pazei umane sunt doar la un click distanță. Pentru a doua postare din seria Securitatea in…, dorim să reiterăm sarcinile pe care un agent de pază al băncii le gestionează și importanța acestuia în situații de risc.
Mai intâi, vom trece in revistă îndatoririle uzuale ale agentului de pază:
Însă, pe lângă îndatoririle zilnice, agentul de pază din bancă trece prin o perioadă de training pentru acele situații neplăcute pe care nimeni nu a dori să le confrunte.
În situația în care instituția e amenințată de un atacator înarmat, agentul e obligat să inițieze un prim contact cu atacatorul și să încerce să evite escaladarea situației.
În cazul amenințării cu bomba, trebuie să identifice coletul și să îndepărteze orice persoană din zonă. Din acest motiv, băncile au reguli foarte dure cu privire la permiterea coletelor și plicurilor fără verificare sau documentația necesară.
In cazul amenintarii prin mesaj telefonic, agentii de paza au obligația să-l înregistreze pentru a putea folosi conversația ca probă.
Lista poate continua, însă noi sperăm că ne-am atins scopul și că am demostrat faptul că paza umană rămâne indispensabilă, chiar și in era tehnologizării. Echipa Enforce militează pentru o colaborare și un întrajutor om-tehnologie pentru fortificarea protecției.